Min blogglista

söndag 29 augusti 2010

Helgen

Igår var vi på stan alla tre och träffade Sandra, Peter och Livia. Vi fikade på Ekelunds city, och lämnade sedan tillbaka babysittern då Livia blir storasyster om en månad. Tack så mycket för lånet! :-) Sedan handlade vi på Coop innan vi lagade mat(makrill) och när Lilly sov, så fortsatte vi att rensa och städa i vårt tredje rum/sovrum/barnrum/bibliotek. Vad det nu ska bli, nu har det varit bibliotek/förråd men om Lilly ska ha ett eget rum så småningom så får vi ta och fixa iordning det! Kan vara bra att börja nu så det blir gjort nån gång. :-D
Idag sov vi till halv 9 och sen fick Lilly sin morgongröt. Hon verkade vara mer hungrig efter sin portion så jag gjorde en till. Men det skulle jag inte ha gjort. Hon somnade sen efter ett tag men vaknade av att hon hade spytt. Och sen fortsatte hon att spy stackarn. Alla tre fick byta kläder minst två gånger för att hon hade spytt ner oss. Bara en portion gröt i fortsättningen! Senare kom vi iväg till loppisen i Folkets Park och hittade en Nalle Puh plocklåda i trä för bara 20 kronor. Därefter gick vi ner mot vattnet för att ha en liten picnic. Idag passade jag även på att ut och springa! Jag har inte sprungit på över ett år men kondisen var inte så illa! Barnvagnspromenaderna hjälper nog till! Jag får så ont i ryggen av att bära omkring på Lilly så jag måste göra något som förhoppningsvis kan hjälpa lite. Vi försökte även ge Lilly välling idag igen men hon bara vägrar. Någon som har något tips på hur man ska göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar