Min blogglista

söndag 5 september 2010

Veckan som var.

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen men jag har inte hunnit! Vi har fortsatt med att rensa ur vårt tredje rum och på kvällarna när väl Lilly har somnat har det varit det att fixa och sen disken och sen...
I tisdags var vi på Öppna förskolan i Norrliden och sjöng. I onsdags traskade vi ner till stan, egentligen tar det ju bara 20 minuter att gå dit - varför tar man bilen? - och mötte upp Sofia, Malin, Hanna, Camilla, Lotta och Minna med barn för att shoppa och fika lite. Jag köpte ett par tunnare vantar till Lilly att ha nu när det börjar bli svalare. Hon verkar tyvärr brås på sin mamma med kalla händer och fötter! Hittade även en chockrosa hink till henne för 5 :- på rean som hon kan ha på stranden eller i sin barnpool nästa sommar!
I torsdags var vi hos Ida och lille Erik ute i Lindsdal på fika. Maja med Eddie-Lo och Hanna med Elton var också där. Det var trevligt! Ida och jag sommarjobbade på Orrefors samtidigt för 7-8 år sen, kul att ha träffats igen.
Igår var vi i Hyltan hos farmor och farfar så pappa fick jobba på sin båt.

Nu har jag börjat testa att mata Lilly med välling med en sked så hon vänjer sig med smaken. Det funkar rätt bra. Jag tänker pröva det ett tag innan jag försöker med flaska igen.

Jag har aldrig varit ett vattendjur, har alltid tyckt det har varit läskigt med vatten. Det kan mycket väl ha berott på att jag har haft så dålig syn och inte kunnat urskilja människorna på land eller i vattnet, inte kunnat se vad som har funnits under ytan. Jag kommer ihåg hur hemskt det var när jag skulle träna på att doppa huvudet under vatten när jag var liten. Jag vill inte att Lilly ska tycka det är farligt eller läskigt så därför har jag anmält henne till babysim nu. Jag tror det är nyttigt och bra att börja tidigt att vänja henne. Vi kommer hålla på hela hösten, torsdagar kl 13. Det är dyrt men det är nog värt pengarna i slutänden. Lilly´s kompis Nova med mamma Hanna ska gå samtidigt. Vi var på info-möte i torsdags med rundvandring. Lilly tyckte det var spännande med fontänerna som sprutade i äventyrsdelen. Jag tror att hon kommer tycka det är kul!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS grattis Lilly på namnsdagen!!
    kramar från faster :D

    SvaraRadera
  2. Tack tack faster! :-) Vi ses om ett par veckor.

    SvaraRadera