Min blogglista

måndag 2 augusti 2010

Katterna


Vi har två katter. Isolde, den äldsta blir 12 i september. Hon är en speciell katt, en egensinnig ettermyra.. :-D Hon är världens mjukaste och finaste katt, men hon tyr sig bara till mig och Niklas. Framför allt är hon husses katt. Hon kelar bara på sina egna villkor men då kelar hon ordentligt. Då borrar hon in huvudet under ens haka och riktigt spinner.



Hon var den första av katterna som kom och nosade på Lilly när vi kom hem från BB, men sen dess går hon helst inte i närheten av henne. Dessvärre kommer vi behöva ta bort henne när Lilly börjar krypa. Hon gör sina behov utanför lådan (jag vet inte allt jag har försökt med för att få henne att gå på sin låda istället) och jag vill inte att Lilly ska röra vid det..

Zoey, som är 5 år, är helt annorlunda. En riktig charmtroll som går till vem som helst och kelar. Jag vet inte någon människa som inte gillar Zoey. Däremot går inte Isolde och Zoey bra ihop, förutom vid matplatsen konstigt nog. Hon är inte lika fin birmamässigt sett men hon är verkligen sällskaplig och har accepterat Lilly bra! Imorse låg jag och Lilly i min säng och myste lite då Zoey hoppade upp och la sig bredvid Lilly. Lilly drar ju då Zoey i pälsen, katterna är spännande att titta på och känna på, men Zoey protesterar inte. Jag har stor tillförsikt till att de blir bra kompisar när Lilly växer upp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar