Min blogglista

tisdag 16 november 2010

Summering

Babysimmet i torsdags var häftigt. Simläraren höll barnet medan mamman stod en bit bort och sträckte ut armarna. Sedan släppte simläraren barnet och barnet simmade under vattnet fram till mamman! Det är kul att det är några gånger till innan det är slut, för det har verkligen varit bra och jag tror att Lilly har nytta av det i framtiden.

I fredags var jag på tjejfest hos Anna. Det var föräldragruppen som var där, mycket trevligt! Jag drack väl lite mer än vad jag hade tänkt mig men men. Dagen efter var jag inte för kaxig. Det var lite jobbigt när jag skulle cykla hemifrån då Lilly grät, men samtidigt kan jag inte alltid lägga henne, speciellt inte när jag ska börja jobba igen, så då måste hon vänja sig med att det är inte mamma som ligger bredvid henne i vår säng innan hon somnar.

Vår lilla familj var ute och vandrade lite under helgen sen. Niklas tog Lilly i bärselen vilket funkar alldeles utmärkt, men vi skulle vilja ha en speciell ryggsäck som Lilly kan sitta i. På lördagen gick vi runt Stensö och i söndags i Värsnäs. Ingen av oss hade varit i Värsnäs tidigare så det var lite kul att se det även om Stensö har lite roligare omgivningar visade det sig.

Igår var vi och hälsade på Sandra och lilla Ellen 1,5 månad nu. Hon var nog mest lik Sandra, Livia är mer lik Peter tror jag. Det var trevligt att komma dit igen. Deras katt Norton kom in en stund också, en hankatt och mycket större än våra katter. Det märks verkligen att Lilly gillar djur, katter framför allt men även andra djur. Hon skrattar med hela ansiktet och fäktar glatt med armarna så fort hon ser någon. Det är bra, det tycker vi om. :-)

I morse var vi på bvc då Lillemor ville väga Lilly efter den mjölkfria kosten som vi har kört under 3 veckor. Hon har gått upp bra på den månad sen vi sist var där. Nu väger hon 8805 gram(gått upp 500 gram) och är 71 cm mot 69 sist. Vi ska prova nu den "vanliga" dieten igen så får vi se. Vi ska på läkarbesök om några veckor också.

Och så var vi också på babyrytmik igen. Jag pratade med en mamma som har sin 3-månaders dotter med sig då på rytmiken och har en 3-åring på förskolan så länge. Han går på Svärdsliljan och hon är nöjd med det dagiset. Då det ligger bara två hus ifrån oss så lutar det ju åt att vi väljer det också, men jag har gärna velat höra lite om de olika förskolorna. Jag måste anmäla Lilly snart!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar