Min blogglista

måndag 1 november 2010

Jobbdags

Ja, jag ska börja jobba igen den 4:e december...Med stor vånda då jag är(var)trött på jobbet, jobbarkompisarna däremot är kanon och väger upp mycket!, men tyvärr är jag fattig och behöver pengarna..Dessutom vet jag ju flera mammor som började jobba lite i augusti/september och som fick barn ungefär samtidigt som mig så jag är ju inte tidig på något sätt! Men jag ska inte jobba heltid utan det är helger och vissa eftermiddagar/kvällar några timmar samt ett par fredagar när Lillys farmor kan komma in och passa Lilly. Och Lilly ska ju inte börja dagis förrän i augusti nästa år, så vissa lediga dagar har jag ju. Jag börjar med repetition och medlyssning 1-3/12 några timmar innan mitt första jobbarpass 8-17 på lördagen...
Annars då? Ja, vi har träffat Elisabeth, Linnea och Lukas ett par gånger, varit på babyrytmik, babysim och öppna förskolan som vanligt. Jag var även en kväll hos min jobbarkompis Moa och fikade tillsammans med några andra jobbarkompisar, trevligt! Idag har vi varit hos Malin och Olivia. Lilly vaknade inatt kl 4 av att hon behövde bajsa och sen kunde hon ju förstås inte somna om förrän halv 6...zzzz. Sen fick vi sova till halv 8 i alla fall. Det har inte hjälpt med mjölkfri gröt och välling och annan kost, så jag börjar fundera på om det inte är magen utan något annat. Jag har läst nu om att det finns barn som har kolik som har ont i ryggen, i kotorna att det är det som gör att nerverna låser sig på något sätt och att de får ont att få ut gaserna. Jag ska ringa en kiropraktor, vilket jag har läst om att det finns barn som har blivit hjälpta utav det. Lilly vill ju inte gärna sitta och inte ligga på mage. Nu kan hon ju åla lite grann men det finns ju inget tillstymmelse till att krypa. Hon vill bli buren helst. Jag ska kolla upp det i alla fall, vad som helst som kan hjälpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar