Min blogglista

torsdag 16 september 2010

Summering

Ja, vad har hänt i våra liv sedan babysimmet förra torsdagen? Ja, i fredags var vi på lunch hos Maja och Eddie-Lo. Ida med Erik och Hanna med Elton var också med. Det var trevligt! I lördags var vi på loppisen på Folkets Park, det fanns inte så jättemycket egentligen men jag köpte en spelande boll i alla fall, och ett par Bland Tomtar och Troll-böcker. På kvällen grillade vi kolbullar (något jämtländskt som påminner om raggmunkar och fläskpannkaka) ute på Lindö. Pelle, Jörgen och Åsa kom också dit en stund. I måndags var jag hos Elisabeth, Linnea och Lukas. Det var första gången som Elisabeth var själv hemma med båda barnen, Daniel började jobba igen, så hon var lite nervös.;-) Och ja, Linnea is "a handful" men det kommer nog att funka bra ändå. Och igår var det min tur att ha fika här hemma. Malin med Olivia, Anna med Elina, Charlotte med Alexander och Minna med Milly var de som kunde komma. Lilly tyckte det var skoj att det var så många kompisar här hemma så hon var helt slut när de hade gått och somnade med en gång.

Minna med Milly

Olivia och Lilly. Lilly gillar inte att sitta...:-(

Olivia, Alexander och Lilly


Jag klagade ju på att hon inte äter välling, det klagomålet kan jag stryka. :-) Hon slukar en full flaska nu varje kväll! Vad jag gjorde var att ge henne lite i taget med en sked innan jag började testa med flaska igen, och det funkade. Dessvärre får hon fortfarande gaser som hon vaknar av under natten.. Det är så jobbigt, både för henne och mig när vi inte får sova! Hoppas hoppas det går över snart! Nu äter hon "vanlig" mat under dagen och blir bara ammad under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar