Min blogglista

måndag 2 maj 2011

Valborg

Jag jobbade hela påskveckan, så jag hann knappt se Lilly alls...men det är tacksamt att farmor Iréne kan ställa upp och passa Lilly medan vi jobbar. Vi vill ju inte ha in henne på dagis förrän i augusti, och jag tänker ju vara helt föräldraledig i juli och augusti. Iréne var så snäll också och putsade våra fönster i vardagsrummet! Tack!
Valborgsmässoafton var vi som vanligt bjudna till Olof och Pernilla. =) Härligt med första grillningen för säsongen! Det var två andra barn där också, Emma som precis fyllt 2 och Miranda som är 8. Både Lilly och Emma tyckte det var jätteskoj att klättra uppför och nedför trappan, så Anna och jag fick gå upp och ner, upp och ner...
Lilly är lite avvaktande till en början, vill gärna vara hos mig eller Niklas medan hon kollar in människorna och vad som händer. Lite senare, och gärna efter hon har suttit ner och ätit, så blir hon modigare och vill leka. Och då drar hon sig inte heller att gå fram till andra personer och vill upp till dem eller att de ska ut och gå med henne...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar