Min blogglista

tisdag 17 maj 2011

Snabbgenomgång

Oj vad jag har varit dålig på att uppdatera mig på länge! Lovar att bättra mig. Så, vad har hänt sen sist? Ja, jag har jobbat en del så vi har missat småbarnsrytmiken varje vecka sen påsk tyvärr. Vi var en förmiddag på Skälby och träffade Hanna och Nova som var på besök från Mullsjö, och då var även Malin och Olivia, Sofia och Meya, Anna och Elina där. Minna och Lotta(med barn) likaså men de träffade jag bara en liten stund. Lilly och jag hälsade förstås på djuren först innan vi fortsatte till lekparken, och kalven och grisen var spännande! På eftermiddagen träffade vi Caroline, Kerstin och Jonathan och lekte i lekparken vid lasarettet.
Som traditionen bjuder, så var vi och såg Eurovision Song Contest hemma hos Greger, Sanna och lill-Elsa. Pelle hade kommit hem från Afghanistan nu så han var med, förutom "de gamla vanliga". Lilly tyckte det var lite roligt med lill-Elsa även om hon bara låg där. Jasmine var också lite rolig, men kanske var hon lite för stor (6 år)? Som vanligt tippar vi pengar på vilket bidrag vi tror ska ta hem hela tävlingen, och jag tippade rätt! Jag trodde på Finland, Azerbadijan och Tyskland. Vi var tre stycken som gissade rätt, så efter delning av potten fick jag med mig hem 180:-!
Niklas har fyllt år också (och Lilly firat dopdag samma dag). Vi bjöd på hemmagjorda piroger och glace au four. Niklas kom hem ett par dagar innan födelsedagen och klagade på att hans brev bara hade hamnat i en stor hög, så då fick han en "brevlåda" av oss som redan var inköpt. Han fick också i förskott ett bakplåtsställ då han klagade på att han inte hade nånstans att ställa varma plåtar. Sen fick han också av oss en Höganässkål (grötfat) och en Jaime Oliver-krydda att odla själv. Alla kunde inte komma men han fick lite presentkort, pengar, blommor och whiskeyglas.

1 kommentar:

  1. faster Caroline19 maj 2011 kl. 21:57

    här ligger en liten dopdagspresent och väntar :) present till niklas får jag nog grunna lite till på...

    SvaraRadera