Min blogglista

fredag 6 maj 2011

Dagisplats

Lilly har fått dagisplats bekräftat nu, eller förskoleplats som det så fint heter nu. Det blev på Svärdsliljan två hus härifrån, vilket vi ville då det blir smidigt att hämta och lämna henne. Hon ska gå på avdelningen Sillen. Lillys kompis Kerstin hade också fått dagisplats, men på avdelningen Krabban. Tråkigt för det hade varit skoj om de hade hamnat på samma plats. Går det att ändra på måntro? Maria som jobbar på expeditionen där känner jag ju lite, hon har varit här hemma och hon var med på den lilla "fruhippan" eller vad jag ska kalla det för hemma hos Helena för tre år sedan. Det var hon som hade trollbordet som spådde oss för några år sedan(jättespännande!) Kan man maila henne tro..? Hmm, ska tänka lite. Och hur 17 ska man kunna lämna in ett schema redan nu när jag har ingen aning om hur jag jobbar i höst? Börjar jag klockan 8 får jag ju lämna Lilly vid 7,30, men de dagar jag börjar 9 räcker det ju med att jag lämnar 8.30...hmm knas.

1 kommentar:

  1. Ja och det blir inte bättre, vårt dagis ville ha in schema för HELA sommaren senast 8 april... Då visste jag inte ens vilka veckor jag skulle ha semester!

    SvaraRadera