Min blogglista

onsdag 18 maj 2011

Vår dag

Idag var Lilly och jag först på Blomsterlandet för att se om de möjligtvis hade några växter till vår balkong. Vi kom hem med en mini-solros, som jag tänkte skulle lysa upp nu när fasaden har blivit tråkig grå, en Marguerit och två andra täckande blommor som jag har glömt namnet på.
Sedan åkte vi vidare till Ikea för att äta lunch, 16:-s köttbullar går alltid bra! Men Lilly har verkligen ändrat sig, nu var det roligare att vara inne i "lekrummet" de har i restaurangen än att äta. Förr var maten no 1 priority. Visst vill hon ha koll på var jag är, men det är ju bara bra, men det är såå kul att leka där! Och alla gosedjuren som hänger i taket är såå spännande! Vi träffade på Helena med barn där också, så Ella, Minna och Lilly var en liten stund inne i lekrummet samtidigt. Lite senare träffade vi även på Malin, Olivia och Malins mamma där.
Vi gick vidare till Modehuset då jag ville titta på sommarnyheterna inne på Lindex som det var bra pris på. Handlade dock ingenting, men hittade ett par lila/vita/mörkblårandiga leggings inne på Name It för 40:-. Lilly bus tyckte det var jätteroligt att smita undan inne på Lindex, och gömma sig för mig. Sen ska jag gärna "jaga" henne också.
Jag hade tänkt att direkt åka vidare till Coop för att handla lite, men det var en blöja som behövde bytas och jag hade ingen med mig. Så vi åkte hem, bytte blöja, åt mellanmål och sen gick vi till Giraffen istället. Lilly somnade i vagnen, men sov bara 45 minuter vilket var bra så sent på eftermiddagen. Väl hemma åt hon lite, vi lekte, badade och tvättade håret(efter protester) och när hon sov klockan 7 så planterade jag blommorna ute på balkongen. Den börjar verkligen arta sig nu(balkongen alltså) tycker jag, men det lär inte Niklas tycka. Det är säkert något där ute som han kommer klaga på. Antagligen Lillys egna blomkruka som hon har fått till sin egen att rota med i jorden och dra upp vissna blommorna med rötterna. Nej, den är inte vacker men Lilly tycker det är skoj! Eller så är det inte tillräckligt med blommor eller...


Ros (Ingrid Bergman), lavendel och "något gräs". I bakgrunden
syns Lillys kruka. Det gula som hänger är en påskkyckling som hamnade här..



Min ena ampel med husarknappar och surfinia


Balkonglådorna i år innehåller fuchsia, lobelia och så
har jag sått lejongap som jag hoppas kommer upp också.




Olika blommor och odlingar som dahlia, lilja, solros, humle,
klockranka, pelargon, jordärtskocka...


I ampeln hänger minipetunia som börjar ge sig lite, sedan är det
clematis, dvärgsyrén(som inte fått blad än, bara knoppar), tomat och paprika.


Balkongen sedd från balkongdörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar