Min blogglista

måndag 21 mars 2011

Pust

Jag har inte bloggat på ett tag nu då det här med huset tog musten ur mig. När Niklas pratade med mäklaren om boendekalkylen, tyckte mäklaren att det lät konstigt med 13800/mån. Så med olika resonemang och diskussioner fram och tillbaka sa Niklas att han och jag skulle prata igenom det ordentligt och meddela sen. Torsdagskvällar har han kurs, när han kom hem strax innan 22 och fram till halv 1 på natten, satt vi och pratade och räknade. Vi kom fram till att det är för osäkert och hoppade av affären. Det är ju det som är så dumt med eget företag, man har ju aldrig några garantier och ekonomisk säkerhet. Och sen ha två lägenheter att sälja samtidigt och man vet ju inte hur mycket vi får ut. Så vi får vänta. Fast lägenheten i Malmö ska vi sälja nu i alla fall, den behöver vi inte ha kvar. Men Niklas grämer sig nu och det är bland det värsta jag vet när han grämer sig. Det och ångest över pengar.






1 kommentar:

  1. Mister du en står det dig 1000 åter... Fast så känns det ju inte så ofta, tyvärr. Det var helt enkelt inte det huset ni skulle ha. Det kommer snart ett bättre. Kram

    SvaraRadera