Min blogglista

onsdag 9 mars 2011

Gårdagen

Igår jobbade jag kväll, dvs 16.15-21.15 med stängning och larmning. Niklas skulle förstås samma dag hålla i en föreläsning i Pataholm, som höll på till kl 17 så det funkade ju inte. Att han skulle hålla i en föreläsning fick jag veta på söndagen..så det var ju inte många dagar att försöka få tag i barnvakt. Ringde mamma, nej hon kunde inte. Iréne jobbade till 17, Malin var sjuk...På måndag eftermiddagen ringde Niklas till sin vän Maria då hon hade sagt någon gång att hon skulle kunna vara barnvakt. Och hon kunde! =) Hon bor ute vid Skälby, så vid 15 på tisdagseftermiddagen tog Lilly och jag bussen dit. Naturligtvis steg vi av vid fel hållplats så vi fick gå en bit(tack och lov så hade jag vagnen, annars är hon för tung), kom dit vid halv 4 och möttes av Maria och hennes lilla roliga hund Lilly.:-p Så Lilly var där i två timmar tills Niklas kom och hämtade henne, och det hade gått bra! Hunden är ju rolig förstås, och så var Marias äldsta dotter hemma(hon är tonåring) och lekte också med Lilly. Sen var hon trött och somnade på hemvägen. Jag hann till jobbet också! Fick ta bussen in till stan och därifrån en rask promenad.

2 kommentarer:

  1. faster Caroline10 mars 2011 kl. 18:53

    Vad skönt att det funkar så bra med barnvakter! :) Är hon så snäll så att hon kan vara utan mamma så där bara? eller grät hon något?

    SvaraRadera
  2. Hon hade gråtit en liten stund men sen hade det gått bra!:-) Det är när hon ser mig gå som det är jobbigt men sen brukar det funka bra.

    SvaraRadera