Min blogglista

fredag 16 juli 2010

usch för värmen


Åtminstone när Lilly tycker det är jobbigt och bara gnäller. Vår lägenhet blir fruktansvärt varm sent på eftermiddagen också när solen lyser in och då är inte Lilly lätt att roa. Det enklaste är nog att ta henne i famnen och gå och duscha så vi svalkar av oss båda. Jag blir genomsvettig också när det är varmt och Lilly gallskriker. Så sen lugnar hon ner sig, vi går in i sovrummet där vi har fläkten på, där får hon äta och sen kanske hon somnar med en gång. Nu somnar hon vanligtvis inte förrän vid 20.30-21.00 för hon har börjat med en ny sövningsmetod. Ja, det var hon själv som började med det för ett par veckor sen. Tidigare har hon alltid somnat medan hon har ätit men nu har hon ätit klart och varit fortsatt vaken. Det som är bra med det är att hon får rapa och då blir det inte så stora problem med gaser i magen längre. Dessa gaser, hu de har varit jobbiga för både henne och mig. Sen lägger jag henne i min säng med sitt täcke och sin snuttefilt och så lägger jag mig bredvid tills hon somnar. Här på bilden är hon nöjd och glad i alla fall, men den är tagen på förmiddagen och då är det behagligt här inne!

1 kommentar:

  1. Heja Jeanette som har börjat blogga! Äntligen! Och ett jättehärligt namn på bloggen. Ses imorgon. Kram

    SvaraRadera