Min blogglista

måndag 26 juli 2010

Aj!

Idag var det dags för Lilly´s 5 månaders vaccinering. Det är ett "5-pack" mot stelkramp, difteri, polio, kikhosta och pneumokocker. Vår förvirrade bvc-sköterska hade glömt att vi var där för vaccination så jag fick påminna henne. Suck. Är det något mer hon har glömt? Det är inte lätt att vara trött som hon var och sen få sprutor i båda benen, stackars liten. Det gick inte att distrahera henne idag. Så Lilly har varit väldigt gnällig hela dagen och vill bara bli buren. Sen har hon varit förkyld nu också, varit ledsen för det och väldigt mammig. Det syns väldigt tydligt när hon är i famnen på någon annan, gråter och sträcker armarna mot mig.

Igår var vi hos farmor och farfar.



Caroline och Oscar var där också.


Niklas har en gammal träbåt, Lady Anne, som står där ute och som han renoverar på. Ett evighetsobjekt känns det som. Medan han arbetade på båten, råkar han skära ena fingernageln mitt itu på en bandsåg. Det blödde ganska rejält från fingret och det var svårt att se hur djupt det var. Så han fick ett tryckförband om det, var ganska groggy ett tag men piggnade sedan till och kunde stå upp. Vi åkte in till Kalmarjouren för
säkerhets skull men det var ingen fara med fingret. Han fick det rengjort och fick en fingertuta om det.

3 kommentarer:

  1. Varför fick hon sprutor i båda benen?

    Du kan ju hälsa Niklas att min pappa sågade itu min mammas nagel en gång för länge sedan. Den nageln delar sig fortfarande... Tur att det inte blev värre.
    Jocke tycker inte att ordet fingertuta låter särskilt macho. Jag är nog böjd att hålla med honom...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. standard procedure. Tror att pneumokock-sprutan inte kan blandas med den andra så den tas samtidigt men i andra benet.

    Haha, nä fingertuta låter inte macho..

    SvaraRadera