Min blogglista

tisdag 26 april 2011

Långfredag

Jag jobbade mellan 9-14 idag, och likaså gjorde Emma. När jag gick ut till min cykel på morgonen, så-oops-var det ett fågelbo i min cykelkorg! Med mamma Koltrast ruvandes på ägg. Hon satt kvar när vi flyttade cykeln men när vi skulle ta upp boet så flög hon iväg. Sedan hittade hon inte boet igen där vi hade lagt det bland buskarna... Usch vilket dåligt samvete jag har haft efter det, jag som är en sån djurvän(förutom när det gäller vissa insekter förstås som spindlar och fästingar). Jag körde ju till och med i diket en gång när jag skulle undvika att köra på en katt. Jag får väl vara glad över att det "bara" var ägg och inga fågelungar.
Lilly var hemma hos Niklas medan jag jobbade och slet - för gud vad det ringde!
Idag fyllde Caroline år! Grattis! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar