Min blogglista

fredag 8 april 2011

Framsteg

Idag är det fredag och jag har jobbat mellan 7-15,30. Det var lite stressigt på morgonen eftersom Lilly var vaken också men hann iväg i tid. Jag har inte riktigt vant mig än, trots att det har gått ett år, att det tar längre tid. Det är inte bara jag själv som ska göra mig iordning, Lilly också. Och i värsta fall även Niklas.
Lilly gick några steg helt själv idag! Hon stod vid bordet och jag satt en liten bit bort och så höll jag ut armarna. Tidigare har hon glidit ner på golvet och krypit bort, men nu gick hon på sina ben(stapplade) istället!! Hon var så stolt och vi provade ett par gånger innan hon blev trött.
I tisdags fick jag lite egentid på Kalmar Beauty Center och var på pedikyr. Skönt att skämma bort sig själv lite, även om att pyssla om fötterna är något obehagligt egentligen tycker jag. Därför kände jag att jag borde ta hand om dem lite, professionellt.
I onsdags gick jag, Lilly och Lillys kompis Kerstin och hennes mamma Caroline till Måsen. Vi lärde känna dem på Babyrytmiken i höstas, och Lilly och Kerstin kommer troligen bli dagiskompisar i höst. Vi möttes upp här utanför strax efter 9 när de hade lämnat storebrorn på Svärdsliljan, och så promenerade vi bort. Efter sångstunden och en paus och sedan lite mat, var Lilly på hugget och släppte mammas trygga knä och kröp iväg själv och lekte! Kul!
Igår var vi på Småbarnsrytmiken. Många barn den här gången! Pratade om vilket dagis alla hade valt för småttingarna. Det är nog 50/50 Svärdsliljan - Vallmon. Men även någon på Stensberg. Okej, man lär väl känna hälften då som börjar samtidigt som Lilly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar