Min blogglista

lördag 2 oktober 2010

Storskogen

I tisdags var det första gången på Babyrytmik som jag och Elisabeth har tänkt att gå på. Det är i S:t Johanneskyrkan inte långt härifrån. Elisabeth kunde inte gå då men jag och Lilly gick dit, och sjöng tillsammans med kanske 5 andra mammor och deras barn. Det var som en blandning mellan Kyrkans barntimmar och sångstunden på Öppna förskolan typ, det var väl sådär. Sångstunden avslutades med att sjunga Fader Vår och någon ytterligare religiös sång. Jag är inte religiös alls, även om Lilly är döpt, och jag har hört att det ska vara mysigt på dessa sångstunder. Får väl ge det en chans och gå dit igen.
I onsdags var det fika hos Charlotte och Alexander. Jag har egentligen gångavstånd dit men tog ändå bilen då jag tänkte åka ut till Ikea efteråt. Det var trevligt som alltid. På Ikea sen handlade jag en filt till barnvagnen, en liten mjukisråtta och några förvaringslådor till. Sedan åkte jag över till Elisabeth för att låna deras Lära-Gåstol. Vi stannade där en stund och Lilly tycker det är så kul med Linnea, hon flinar upp sig så dant. :-) Däremot är Astrid lite "farlig", konstigt då hon tycker att Iris är så rolig, men Astrid låter kanske lite för mycket? Det är kanon att vi fick låna stolen, Lilly älskar den och far runt i den som bara den. Så nu måste vi skaffa en grind för trappan!
I torsdags åkte vi först till Öppna förskolan i Oxhagen, det var många där ute som vi kände då. Även Emelee med Sixten var där, och likaså Maja med Eddie-Lo, förutom det "vanliga gänget". Vi åkte vidare till Babysimmet sen där barnen fick hoppa från kanten den här gången, kul!
Igår följde Lilly och jag med Niklas till Lindö grillplats där han skulle grilla kolbulle tillsammans med några från hans jobb och innebandylaget som Casual Friday sponsrar. Det var lite kallt nu, men Lilly sov nog rätt bra på fårskinnet i barnvagnen. Men det är så svårt att klä dem nu! Är det för varmt, är det för kallt...?
Idag var jag på Blingo-party hemma hos Maria i Lindsdal. Lilly fick vara hemma hos Niklas under tiden och det hade gått bra! Det var fina kläder som Blingo hade, men lite för dyra för min plånbok tyvärr. Den här klänningen hade jag gärna velat ha till Lilly, men den kostade 249 + exp.avgift och frakt 49:-...nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar