Min blogglista

onsdag 28 september 2011

Kvartssamtal

Idag var jag ledig (ska jobba på lördag istället). Lilly och jag gick en långpromenad och tog en sväng förbi Giraffen också. Sedan var vi på "kvartssamtal" på Krabban. Fick veta igår att vi skulle dit vid halv 4 idag. Niklas hade inte möjlighet då att följa med. När vi kom fram var barnen ute på gården tillsammans med Ann-Mari som frågade Lilly om hon ville vara med ute och leka också. Och det ville hon! Så jag gick in och mötte upp Sofi som skulle hålla i samtalet. Det var mer en en förfrågan/enkätundersökning från deras sida hur vi upplevde inskolningen med 3 heldagar istället. Så här i efterhand tyckte jag det var jättebra, kändes som barnen kom in i rutinerna snabbt. Så berättade hon lite om Lilly, att hon är säker och trygg i sig själv, att hon inte är den som går först fram och gör något men att hon alltid är med och tycker saker och ting är spännande, att hon tycker det är jättekul att pyssla och måla. Och då är hon verkligen koncentrerad på det hon ska göra. Tyvärr hade de inte haft tid eller möjlighet att filma barnen inför dessa samtal, utan jag fick se lite foton på Lilly istället.
Nu sitter jag i soffan, har precis duschat för det hinner jag inte imorgon bitti, Lilly ska vara på dagis vid 7.20 imorgon så att hon äter frukost där. Ska snart sova. Imorse var Niklas så snäll och lät mig sova några minuter längre medan han bytte blöja på henne och gav henne gröt! Men är trött ändå, det är väl promenaden idag haha. Men 9454 steg idag! Ja, det skrev jag inte, jag är med i en stegtävling på jobbet så jag räknar steg. Hej hå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar