Min blogglista

tisdag 22 februari 2011

Lillys födelsedag

Lillys födelsedag, den 20 februari är samma dag som min morfar fyllde år på! Hon blev ordentligt firad hela dagen då vi hade sagt till våra gäster att "kom när ni vill och kan mellan 11-15". Jag tyckte det funkade bra för då var inte alla här i vår lilla lägenhet samtidigt. Först så sjöng jag och Niklas för henne förstås, och gav henne presenter i form av en docka, en bok och en förvaringslåda, som visade sig bli en bra docksäng! Vid 11 kom farmor, farfar och gammelmormor, och senare under dagen kom övriga gäster. Lilly fick mycket leksaker, så på kvällen rensade jag faktiskt ur hennes gamla leksaker som hon inte leker med längre. Eftersom det var hennes födelsedag fick hon smaka tårta för första gången, men det var konstigt. Det gick inte riktigt hem. Bulle var godare! Lilly tyckte det var jätteroligt hela dagen, och jag märkte henne knappt alls. Alltså, hon var inte mammig någonting överhuvudtaget. Hon hade fullt upp att leka med sina nya leksaker och leka med Elsa, Linnea, Molly och Lukas. Så det var en trött men nöjd tjej som slocknade tidigt!




Lillys födelsedagstårta med Barbapapa

Lillys födelsedagstårta med Nalle Puh



Lilly fick en mätsticka som farmor hade broderat, men plasten var mer spännande..

En docka fick hon också



Tårta, men det var konstigt..

Molly och Lena

Gäster; Caroline, Elsa och Cissi

Fredde och Björn

Elsa hjälper till att öppna paket

En grönsaksbricka! Hon fick även helikoptern hon håller i

Linnea hjälper till att öppna deras present



En dockvagn!

Ana och Stefan var här också.

3 kommentarer:

  1. Åååh, grattis Lilly =D

    Jag har min första tävling på min blogg =)
    Tänkte att du kanske skulle vara intresserad av den ;)
    Välkommen att delta ;)
    http://sockertussen.blogspot.com/2011/02/tavling.html

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut! Hm trist att det ska vara så långt till er! massa kramar till Lilly:)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag älskar Barbapapa =) Superfin tårta! =)


    Du var med och tävlade om en Namnmössa förra veckan! :) Tyvärr vann du inte men tänkte erbjuda alla som deltog 10% på valfri mössa.

    www.novisendesign.se

    SvaraRadera